Modalitati de transparenta
DETALII GENERALE
Ne dorim ca intreaga noastra colaborare cu beneficiarii si donatorii activitatii asociatiei noastre, sa se desfasoare in mod transparent si sa se bazeze pe incredere reciproca.
In acest sens mai jos sunt toate detaliile, termenii si regulile dupa care ne vom desfasura activitatea in relatia noastra cu beneficiarii si donatorii actiunilor noastre.
In sensul celor de mai jos, vom folosi urmatorii termeni avand urmatoarele intelesuri:
Beneficiar = orice persoana care primeste orice fel de ajutor din partea asociatiei;
Caz social /umanitar = orice persoana care are nevoie de ajutor, dar inca nu a fost preluata si ajutata de catre asociatia noastra umanitara;
Asociatia umanitara ,,Misiunea Speranta pentru Romania” = reprezinta denumirea oficiala si / sau generica a asociatiei noastre care desfasoara actiuni cu caracter umanitar, social, educativ si de sanatate, proprietara acestei platforme de strangere de fonduri si campanii umanitare;
Donator = orice persoana care a facut o donatie pe aceasta platforma de donatii si strangere de fonduri.
www.sperantapentruromania.ro = platforma de donatii
Platforma de donatii www.sperantapentruromania.ro apartine asociatiei umanitare ,,Misiunea Speranta pentru Romania”, cu sediul social in comuna Sepreus, jud. Arad, nr. 19, CUI: 26044485
SELECTAREA CAZURILOR UMANITARE / SOCIALE
Donatorii, beneficiarii si cazurile sociale / umanitare care trimit cereri de ajutor, au luat la cunostinta si sunt de acord cu procedura de mai jos in privinta analizei cazurilor sociale / umanitare si selectarea beneficiarilor care vor primi donatii din partea asociatiei:
1. Se primesc cazurile la telefon, pe email sau prin recomandare directa;
2. In prima faza se poarta o discutie telefonica cu potentialul beneficiar, pentru a afla cat mai multe detalii despre problemele cu care se confrunta si pentru a ni se comunica nevoile lui concrete;
3. Asociatia isi rezerva dreptul sa selecteze pentru a cere informatii suplimentare, cazurile care se incadreaza in cadrul activitatii noastre si a criteriilor noastre de selectie;
4. Fiecare caz selectat este vizitat la domiciliu de catre un reprezentant al asociatiei noastre in vederea efectuarii unei anchete sociale si pentru a verifica daca informatiile primite initial corespund cu cele de la fata locului;
5. Investigatiile / ancheta sociala, poata sa fie mai simpla, sau complexa, incluzand daca este nevoie si institutii ale statului;
6. Dupa ancheta sociala la fata locului se va analiza toate informatiile si se va lua o decizie, daca acel caz va fi sau nu postat si promovat pe site-ul nostru. Selectarea unui caz in vederea ajutorarii si / sau a inceperii unei campanii de strangere de fonduri se face de catre conducerea asociatiei pe baza criteriilor interne de selectie;
7. Inainte de a promova un caz, se va incheia un ,,contract de colaborare” intre asociatia umanitara ,,Misiunea Speranta pentru Romania”si cazul pe care il vom promova;
8. Strangerea de fonduri se face pe prezenta platforma de donatii/ platforma de campanii umanitare si de strangere de fonduri www.sperantapentruromania.ro.
Intreaga activitate de strangere de fonduri este transparenta si la vedere.
Nu strangem fonduri pe strada.
Orice probleme legate de donatii, transparenta, probleme tehnice legate de modalitatile de donatie, nedumeriri, intrebari, dubii, nemultumiri, etc, va rugam sa le transmiteti in cel mai scurt timp pe email: infosperanta@gmail.comsau telefonic la 0770.296.552.
Veti primi raspuns si clarificari in cel mai scurt timp;
LA FINALUL CAMPANIEI DE STRANGERE DE FONDURI, DACA A FOST STRANSA TOATA SUMA NECESARA SAU BUNURILE NECESARE:
9. Donatorul si beneficiarul sunt de acord ca, costul operatiilor, tratamentelor, medicamentelor, etc, se se plateasca direct de catre asociatie noastra umanitara in contul spitalelor, farmaciilor, in schimb vom avea facturile fiscale drept dovada si transparenta;
10. Donatorul si beneficiarul sunt de acord ca orice aparate medicale necesare sa fie cumparate direct de catre asociatie pe baza unei facturi fiscale, si donate beneficiarului printr-un contract de donatie si proces verbal de predate primire. In felul acesta aparatul medical / bunul cumparat, va fi donat si va intra in posesia beneficiarului campaniei;
11. Donatorul si beneficiarul este de acord ca, in cazul in care beneficiarul urmeaza un tratament de lunga durata care necesita plati lunare, asociatia noastra umanitara sa nu ofere / sa nu plateasca beneficiarului la finalul campaniei toata suma stransa, ci aceasta sa se plateasca lunar (sau de cate ori este nevoie si exact suma de care are nevoie), pana la finalizarea tratamentului si a sumei de care dispune in urma campaniei de strangere de fonduri;
12. Donatorul si beneficiarul este acord ca, orice sume in plus fata de nevoile beneficiarului, stranse in urma campaniei de strangere de fonduri organizate pentru beneficiar, sa fie redirectionate catre alti beneficiari si campanii nefinalizate care sunt in atentia asociatiei noastre;
13. Beneficiarul si donatorul sunt de acord ca, beneficiarul nu poate pretinde sumele care sunt stranse in plus fata de nevoile sale. De asemenea, sunt de acord ca directionarea fondurilor stranse in plus pentru beneficiarul intial sa fie redirectionate catre alte cazuri strict la hotararea asociatiei;
14. In cazul unei situatii cand beneficiarul necesita fonduri pentru deplasare la un spital pentru operatie, tratament, etc, acesta va primi pe baza unui contract de donatie suma necesara, care in final va trebui decontata si dovedita cu documente justificative de transport: bilete, factura, etc;
15. Donatorul si beneficiarul sunt de acord ca, asociatia sa nu ofere fonduri beneficiarului pentru care s-a strans o anumita suma de bani in urma unei campanii de strangere de fonduri, fara ca beneficiarul sa poata justifica modul in care aceste fonduri sunt cheltuite in interesul si scopul pentru care acestea s-au strans. In momentul plasarii unei donatii, prin acceptarea ,,Termeni si conditii’‘, donatorul transmite asociatiei incredere, raspundere si responsabilitatea folosirii donatiei in scopul stabilit;
16. In cazul in care se primesc din partea donatorilor direct bunuri prin asociatie, oferirea acestora catre beneficiari se va face pe baza unui proces verbal de predare primire;
17. In cazul in care beneficiarii primesc direct de la donatori bunuri, asociatia noastra nu este obligata si va nu face un proces verbal de predare primire;
18. In cazul in care un donator ofera bani direct unui beneficiar, asociatia noastra nu poate emite chitanta de donatie pentru suma oferita, nu este raspunzatoare de folosirea banilor de catre beneficiar si nu ofera un raport donatorului, raport personal sau public pe site-ul asociatiei. In acest caz, toata raspunderea privind modul de folosire a banilor donati ii revine direct donatorului si beneficiarului;
19. Donatorul si beneficiarul sunt de acord ca, daca in urma campaniei de strangere de bunuri nu s-au strans toate bunurile necesare, atunci:
– Daca problema beneficiarului pentru care s-a facut campania de strangere de fonduri poate fi rezolvata chiar si intr-o masura mai mica si cu bunurile partial donate, atunci aceste bunuri vor fi donate beneficiarului pe baza unui contract de donatie si a unui proces verbal de predare – primire;
– Daca bunurile partial donate in urma campaniei de strangere de bunuri nu va rezolva in nici cea mai mica masura problema beneficiarului pentru care s-au bunurile, atunci acestea vor fi redirectionate catre alte cazuri aflate in atentia asociatiei;
– Beneficiarul nu va putea avea pretentii asupra acestor bunuri, pentru ca prin donatia de bunuri facuta de catre donatori, acestia prin acceptarea ,,Termeni si conditii” la plasarea donatiei au acceptat aceste conditii, si au plasat increderea, raspunderea si responsabilitatea gestionarii bunurilor donate in seama asociatiei.
20. Donatorul si beneficiarul sunt acord ca, daca in urma unei campanii de strangere de fonduri pentru un beneficiar, nu s-a strans toata suma necesara decat o parte din ea mai mica sau mai mare, atunci:
– Daca problemele acelui beneficiar pentru care s-au strans fondurile pot fi rezolvate si partial cu o suma mai mica, atunci beneficiarul va primi fondurile stranse partial in urma campaniei de strangere de fonduri;
– Daca suma stransa in urma campaniei de strangere de fonduri este prea mica si problema beneficiarului nu poate fi rezolvata, atunci acea suma stransa va fi redirectionata catre un alt beneficiar care are sanse mai mari de reusita, sau caruia ii mai lipseste o suma mica pana la cea totala de care are nevoie;
– Daca suma stransa in urma campaniei de strangere de fonduri este prea mica pentru rezolvarea problemei beneficiarului, acesta nu poate avea pretentii asupra acestei sume. In momentul plasarii donatiilor, donatorii au acceptat ,,Termeni si conditii” , si au fost de acord ca donatia sa fie redirectionata catre alti beneficiari, plasand in felul acesta increderea, raspunderea si responsabilitatea asociatiei pentru gestionarea corespunzatoare a donatiilor.
21. Donatorul si beneficiarul sunt de acord ca, daca in timpul campaniei de strangere de fonduri in cel mai nefericit caz benefiarul moare, atunci:
– Donatiile stranse vor fi redirectionate catre alti beneficiari aflati in atentia asociatiei noastre;
– Parintii, copii, rudele apropiate, etc, nu pot avea pretentii asupra donatiilor stranse in timpul campaniei de strangere de fonduri pana la decesul beneficiarului. Donatorii, in momentul plasarii donatiei, au acceptat ,,Termeni si Conditii” prin care isi dau accordul ca in cazul in care beneficiarul moare in timpul campaniei de strangere de fonduri, donatia lui sa fie redirectionata catre alti beneficiari aflati in atentia asociatiei. In felul acesta, donatorii plaseaza increderea, raspunderea si responsabilitatea gestionarii donatiilor in seama asociatiei.
22. Donatorul si beneficiarul sunt de acord ca, orice folosire a donatiilor / bunurilor sa se faceade catre si sub supravegherea asociatiei noastre si pe baza unor documente justificative. La finalul fiecarei actiuni, asociatia noastra va vizita cazul la domiciliu /spital, etc, va evalua modul in care ajutorul nostru a adus schimbari in viata beneficiarului, va face un raport scris si va reliza materiale video, foto, interviuri cu beneficiarul, care in final vor fi postate pe site-ul asociatiei ca dovada a activitatii si a faptului ca acel caz / proiect / beneficiar a fost ajutat.
CATEGORIILE (VULNERABILE) PRINCIPALE DE PERSOANE PE CARE LE AJUTAM
23. Asociatia noastra se implica in actiuni de ajutor umanitar, social, educativ si de sanatate, pentru urmatoarele categorii de persoane vulnerabile:
– Copii si adulti bolnavi de cancer, leucemie sau alte boli grave;
– Persoane cu dizabilitati;
– Copii strazii;
– Batranii strazii;
– Familii sarace cu multi copii;
– Batrani singuri, neputinciosi si saraci;
– Copii orfani;
– Mame vaduve;
– Mame singure cu copii, fara posibilitati de intretinere;
– Bunici care isi cresc singuri nepotii, fara posibilitati materiale;
– Familii sarace cu nevoi speciale de ajutor;
– Adaposturi pentru batranii strazii;
– Camine de batrani;
– Orfelinate;
– Copii si tineri cu note bune la scoala sau abilitati speciale care au nevoie de sustinere pentru dezvoltare sau participare la competitii, olimpiade, etc;
– Persoane / familii sarace, care locuiesc in zone defavorizate si care pot dovedi ca au capacitatea de a dezvolta o activitate sau un mic business care in final sa ii ajute sa obtina un venit pentru a iesi din saracie;
PE CINE NU AJUTAM
24. Asociatia noastra umanitara NU ajuta si nu desfasoara campanii de strangere de fonduri si donatii pentru urmatoarele categorii de persoane:
– nu ajutam persoane sau familii care au posibilitate sa munceasca dar nu doresc sa munceasca;
– nu ajutam persoane sau familii carora li s-au oferit posibilitatea de a munci dar au refuzat sa munceasca in mod nejustificat;
– nu ajutam persoane care si-au lasat locul de munca din motive nejustificate si acum cer ajutor;
– nu ajutam persoane care au venituri suficient de mari incat sa le acopere strictul necesar;
– nu ajutam tineri care au capacitatea si puterea de a munci dar nu doresc sa faca lucrul acesta sau nu se straduiesc sa isi caute un loc de munca;
– nu ajutam persoane dependente de alcool sau droguri;
– nu acordam ajutor tinerilor care au abandonat scoala din motive nejustificate si care acum cer ajutor;
– nu ajutam persoane care se dovedesc ca nu au stiut si nu stiu sa isi administreze bine si responsabil resursele financiare;
NU OFERIM AJUTOR PENTRU
25. Asociatia noastra NU ajuta si NU desfasoara campanii de strangere de fonduri sau donatii pentru urmatoarele probleme sau nevoi:
– Plata chiriei la locuinta (decat in cazuri cu totul exceptionale);
– Plata utilitatilor restante;
– Plata ratelor la banca;
– Plata pentru procesul de divort;
– Nu cumparam case / apartamente (decat in cazuri cu totul exceptionale);
– Nu cumparam masini;
– Nu platim deplasari in strainatate pentru gasirea unui loc de munca;
– Nu cumparam terenuri extravilane sau intravilane;
– Nu platim costuri de notariat pentru diferite cauze;
– Nu platim mita /atentii pentru doctori in spitale;
– Nu platim amenzi;
– Nu platim datorii la camatari;
– Nu imprumutam bani indiferent de motive;
– Plata avocatilor pentru rezolvarea unor probleme de orice natura;
MODALITATI DE DONATIE
26. Punem la dispozitie toate toate modalitatile de donatie, de la cele clasice pana la cele mai moderne, rapide si securizate. Mai jos sunt prezentate pe scurt aceste modalitati de donatie.
Doneaza cu cardul
Donatia prin card este foarte simpla si foarte rapida. Alegi modalitatea de donatie prin card si vei fi redirectionat catre o pagina securizata. Donatia prin card este facilitata si securizata de Euplatesc.ro. Donatia o poti face de oriunde ai fi avand un computer sau telefon cu conexiune la internet si cardul personal.
Daca donatia iti este respinsa, sunt doua motive:
– ai o restrictie pentru a face plati, trebuie doar sa suni la banca sa iti ridice restrictia;
– nu ai activat codul 3D Secure, in acest caz trebuie sa suni la banca pentru a-ti activa codul 3D Secure.
Odata donatia facuta cu cardul vei primi 2 emailuri de confirmare a donatiei. Instantaneu, donatia ta (suma si numele) vor fi afisate in lista de donatori ai beneficiarului pentru care ai donat (cu exceptia cazului in care ai ales sa ramai anonim, sau ai facut o donatie fara sa selectezi un beneficiar anume).
Donatiile care nu au specificate o destinatie, se vor redirectiona la alti beneficiari la alegerea noastra.
Doneaza prin PayPal
Pentru a face o donatie prin PayPal trebuie sa ai un cont de PayPal. Donatia se poate face de oriunde daca ai un computer sau telefon conectat la internet.
Fondurile ajung la noi imediat, instantaneu. Numele tau si suma donata vor fi instantaneu afisate in lista de donatori ai beneficiarului pentru care ai donat (cu exceptia daca ai selectat ca doresti sa ramai anonim, sau ai facut o donatie fara sa specifici un beneficiar anume).
Donatiile care nu au specificate o destinatie, se vor redirectiona catre alti beneficiari la alegerea noastra.
Doneaza prin Transfer Bancar
Donatiile prin transfer bancar se pot face in doua moduri:
Transfer bancar online
Pentru acest lucru trebuie sa beneficiezi de serviciul de Online Banking al bancii tale si sa dispui de un token. Te vei conecta online in contul tau bancar si vei face un transfer bancar online obisnuit, introducand unul din conturile asociatiei noastre in care doresti sa faci donatia, in functie de valuta pe care o alegi.
Donatia va ajunge la noi a doua zi daca este facuta dintr-un cont din Romania, sau va ajunge in 2-3 zile daca este facuta dintr-un cont dintr-o alta tara.
Pe baza extraselor de cont, un operator din cadrul asociatiei noastre va confirma donatia ta, si o va introduce la beneficiarul mentionat de catre tine. Astfel, numele tau si suma donata va aparea in lista de donatori ai cazului mentionat de tine (cu exceptia faptului ca nu ai mentionat nici un caz). Astfel, veti putea urmari donatia ta pe site-ul nostru la lista de donatori in 2-3 zile lucratoare daca donatia a fost facuta din Romania, sau in 3-5 zile lucratoare daca donatia a fost facuta din strainatate.
Donatiile care nu au specificate o destinatie, se vor redirectiona catre alti beneficiari la alegerea noastra.
Transfer bancar la ghiseul de la banca
Alegi o banca din cele 3 la care avem deschise conturi bancare: Banca Transilvania, BCR si Raiffeisen Bank. Impreuna cu contul bancar aferent mergi la ghiseul bancar si spui ca doresti sa faci o donatie pentru asociatia umanitara ,,Misiunea Speranta pentru Romania” in contul bancar pe care il vei prezenta.
Donatia va intra in contul nostru instantaneu. Nu trebuie sa ne suni pentru confirmare. Un operator va prelua extrasele de cont si va introduce numele tau si suma donata in lista de donatori ai beneficiarului specificat de catre tine (cu exceptia faptului ca nu ai specificat nici un beneficiar). Afisarea donatiei dvs pe site-ul nostru se va face in maxim 1-3 zile lucratoare.
Daca donatia se face din strainatate, aceasta va intra in contul nostru in 1-3 zile lucratoare. Numele tau si suma donata se va afisa pe site la lista de donatori ai beneficiarului mentionat de catre tine, in maxim 3-5 zile lucratoare (cu exceptia faptului ca nu ati selectat nici un caz).
Donatiile care nu au specificate o destinatie, se vor redirectiona catre alti beneficiari la alegerea noastra.
Doneaza prin Western Union
Aceasta modalitate de donatie o oferim in mod special celor care locuiesc in strainatate si care o prefera in locul modalitatilor de donatie de mai sus.
Donatorii trebuie sa stie ca Western Union nu permite transferul de bani catre persoane juridice. Prin urmare, donatorul nu poate transfera bani ca si donatie catre si pe numele asociatiei umanitare ,,Misiunea Speranta pentru Romania”.
In acest context, cei care doriti sa faceti donatii prin Western Union, o puteti face pe numele unui reprezentant al asociatiei noastre, persoana fizica. Pentru transparenta donatia ta va urma acesti pasi:
– vei face donatia pe numele unui reprezentant legal al asociatiei noastre, persoana fizica;
– veii comunica pe email sau telefonic: codul transferului, tara de unde trimiteti banii, suma trimisa si numele tau;
– reprezentantul nostru va ridica banii de la Western Union si, la alegerea ta ii va depune donatie in contul bancar al asociatiei sau va taia o chitanta pe numele tau, in felul acesta banii donati vor intra in contabilitatea asociatiei si iti va asigura in mod automat transparenta;
– la cererea ta, pe email vei putea primi scanata chitanta sau dovada ca banii au fost despusi in contul asociatiei pe numele tau si din partea ta;
– la final vom introduce numele tau si suma donata pe site, la lista de donatori de la beneficiarul pe care doresti sa il ajuti prin donatia ta (cu exceptia faptului ca nu alegi nici un beneficiar).
In felul acesta dorim sa oferim transparenta maxima in ceea ce priveste primirea si gestionarea donatiei tale prin Western Union.
Doneaza prin MoneyGram
Aceasta modalitate de donatie o oferim in mod special celor care locuiesc in strainatate si care o prefera in locul modalitatilor de donatie de mai sus.
Donatorii trebuie sa stie ca MoneyGram nu permite transferul de bani catre persoane juridice. Prin urmare, donatorul nu poate transfera bani ca si donatie catre asociatia umanitara ,,Misiunea Speranta pentru Romania”.
In acest context, cei care doriti sa faceti donatii prin MoneyGram, o puteti face pe numele unui reprezentant al asociatiei noastre, persoana fizica. Pentru transparenta donatia ta va urma acesti pasi:
– veii face donatia pe numele unui reprezentant legal al asociatiei noastre, persoana fizica;
– vei comunica pe email sau telefonic: codul transferului, tara de unde trimiteti banii, suma trimisa si numele tau;
– reprezentantul nostru va ridica banii de la MoneyGram si, la alegerea ta ii va depune donatie in contul bancar al asociatiei sau va taia o chitanta pe numele tau, in felul acesta banii donati vor intra in contabilitatea asociatiei;
– la cererea ta, pe email vei putea primi scanata chitanta sau dovada ca banii au fost despusi in contul asociatiei pe numele tau;
– vom introduce numele tau si suma donata pe site, la lista de donatori de la cazul pe care doresti sa il ajuti prin donatia ta (cu exceptia faptului ca nu ai ales nici un beneficiar).
In felul acesta dorim sa oferim transparenta maxima in ceea ce priveste primirea si gestionarea donatiei tale prin MoneyGram.
Doneaza prin SMS
Aceasta posibilitatea de donatie este cea mai simpla si cea mai la indemana pentru fiecare dintre noi. Din pacate insa, companiile de telefonie mobile nu ofera aceasta facilitate pentru orice caz, rezumandu-se in general la cazurile de copii / adulti grav bolnavi care necesita tratamente costisitoare care nu se pot face la un spital de stat din Romania si care nu sunt decontate de catre statul roman prin CAS.
Asociatia noastra va oferi posibilitatea de donatie prin SMS doar pentru acele cazuri care se incadreaza in cerintele operatorilor de telefonie mobila care ofera aceasta facilitate de donatii prin SMS. Un astfel de caz va fi semnalat pe site cu un banner special.
Directioneaza 2% din impozitul pe venit
Daca esti salariat ai posibilitatea de a redirectiona 2% din impozitul tau pe venit pentru ajutorarea copiilor bolnavi de cancer si leucemie aflati in atentia asociatiei noastre umanitare.
Aceasta redirectionare a 2% din impozitul tau pe venit nu te costa nimic, oricum acesti bani ii dai la stat.
Toate informatiile despre aceasta prevedere legala le gasesti AICI
Directioneaza 20% din impozitul pe profit al firmei tale
Poti dona pentru copii bolnavi de cancer si leucemie directionand 20% din impozitul pe profit al firmei tale. Nu te costa nimic, acesti bani oricum ii dai la stat, este impozitul pe care firma ta il datoreaza statului. Donatia se va face pe baza unui contract de sponsorizare intre asociatia noastra umanitara si firma ta.
Toate detaliile despre redirectionarea a 20% din impozitul pe profit al firmei tale le gasesti AICI
DONATII IN CONTURILE ASOCIATIEI UMANITARE
27. Suntem constienti ca unii donatori prefera sa doneze direct beneficiarului, alti donatori au incredere in ONG-uri, ca acestea vor gestiona in mod corect, responsabil si transparent donatiile primite.
In acest sens, incurajam donatorii sa doneze pentru beneficiarii nostri folosind modalitatile si procedurile de donatie securizate si transparente pe care asociatia noastra le ofera si le pune la dispozitie.
De ce sa donati prin modalitatile de donatie oferite de noi:
– fondurile donate sunt contabilizate;
– garantam buna lor gestionare si folosire;
– garantam transparenta 100% in folosirea si gestionarea lor;
– surplusurile de donatii pentru un beneficiar sunt redirectionate catre alti beneficiari, limitand riscul donatiilor multiple;
– donatiile sunt actualizate LIVE pe platforma noastra de donatii, cu numele fiecarui donator cat si suma donata (cu exceptia celor care aleg sa ramana anonimi);
– 24/7 atat donatorul cat si beneficiarul poate urmari evolutia donatiilor pe tot parcursul campaniei;
– Donatiile realizate online prin Card si PayPal se afiseaza instantaneu / LIVE pe site, cu numele si suma donata (numele nu se afiseaza daca donatorul a ales sa ramana anonim);
– Suma donata de catre un donator, se aduna LIVE la suma generala a cazului, cat si la suma generala a tuturor cazurilor de pe pagina principala de la sectiunea ,,Statistici”;
– Donatiile realizate de catre firme prin contracte de sponsorizare vor fi facute publice imediat dupa ce suma donata a intrat in contul asociatiei noastre. Numele firmei, logo-ul si suma donata se vor afisa in lista de donatori a beneficiarului cat si in lista generala de donatori persoane juridice;
– Firmele isi pot deduce sumele donate din impozitul pe profit, oferindu-le posibilitatea ca donatia sa se faca prin contract de sponsorizare;
– Donatiile realizate prin Western Union si MoneyGram vor fi facute publice imediat dupa ce acestea se vor ridica de catre un reprezentant al asociatiei noastre. Acest lucru poate dura 1-3 zile lucratoare. Numele donatorilor si suma donata va fi publicata in lista de donatori de la beneficiarul ajutat cat si in lista generala de donatori persoane fizice (numele nu se afiseaza daca donatorul a ales sa ramana anonim sau daca nu s-a specificat numele unui beneficiar);
– Donatiile realizate prin transfer bancar din Romania vor fi afisate pe site in termen de maxim 1-3 zile lucratoare pe baza procesarii extraselor de cont bancar. Numele donatorilor si sumele donate vor fi afisate pe pagina beneficiarului si in lista generala de donatori persoane fizice (cu exceptia celor care au ales sa ramana anonimi sau nu au specificat numele unui beneficiar);
– Donatiile realizate prin transfer bancar din strainatate vor fi afisate pe site in termen de maxim 3-5 zile lucratoare, pe baza procesarii extraselor de cont. Numele donatorilor si sumele donate vor fi afisate pe pagina beneficiarului si in lista generala de donatori persoane fizice (cu exceptia celor care au ales sa ramana anonimi sau nu au specificat numele unui beneficiar);
– La finalul campaniei de strangere de donatii pentru un beneficiar, oferim rapoarte financiare, scrise si video. Realizam interviuri si prezentari video in care cei care au fost ajutati vor marturisi si vor prezenta modul in care au fost ajutati de catre noi, astfel incat, cei care au donat sa poata vedea modul in care donatia lor a fost folosita. De asemenea, modul in care a fost ajutat un beneficiar poate fi verificat la fata locului.
DONATII DIRECT LA BENEFICIAR
28. Donatorii pot alege sa ofere donatii in mod direct beneficiarului fara interventia sau intermedierea asociatiei noastre.
In aceasta situatie asociatia noastra:
– va pune la dispozitie datele de contact ale beneficiarului;
– donatia facuta direct beneficiarului se face pe propria raspundere a donatorului;
– asociatia nu este raspunzatoare de modul in care este folosita donatia oferita direct beneficiarului;
– asociatia nu este obligata sa urmareasca modul de folosire a donatiei de catre beneficiar;
– asociatia nu este obligata sa publice donatia oferita direct beneficiarului, dar la cererea donatorului poate face acest lucru;
– asociatia nu ofera nici un fel de raport scris sau video privind modul de folosire a donatiei oferite direct beneficiarului;
– asociatia este exonerata de orice raspundere privind modul in care este folosita donatia de catre beneficiar.
APARTENENTA ASOCIATIEI
29. Asociatia umanitara ,,Misiunea Speranta pentru Romania”:
– nu este afiliata nici unui partid politic;
– nu este afiliata si nu apartine nici unui cult religios.
DONATII PENTRU SUSTINEREA PLATFORMEI
30. Prezenta platforma de donatii are nevoie de sustinerea dvs pentru buna functionare. In acest sens, la modalitatile de donatie prin PayPal si prin Card, am atasat un camp in care puteti alege sa donati pentru sustinerea acestei platforme de donatie.
In acest sens:
– nu percepem din partea beneficiarilor nostri taxe sau comisioane pentru postarea sau pentru campaniile de mediatizare si strangere de donatii;
– sustinerea functionarii acestei platforme de strangere de donatii se face prin donatiile dvs benevole;
– Donatiile dvs pentru sustinerea acestei platforme ne vor ajuta sa o intretinem si sa o dezvoltam pentru a o face cat mai utila vizitatorilor, donatorilor si pentru a putea ajuta in felul acesta cat mai multe persoane nevoiase.
AFISAREA DONATIILOR
31. Afisarea donatiilor pe aceasta platforma de strangere de donatii se face in EURO.
Prin orice modalitate se va face donatia si in orice valuta, in final, donatiile pe site se va afisa in EURO.
COMISIOANELE BANCARE
32. Fiecare procesator de plati sau entitate bancara cu care lucram percep comisioane pentru procesarea donatiilor sau a transferurilor bancare.
In acest sens:
Donatiile prin card
– Donatia efectuata prin card se va afisa intreaga pe site in lista de donatori, in dreptul numelui donatorului;
– Donatia prin card se va aduna la statisticile de pe pagina beneficiarului cat si la suma de la statisticile generale de pe home page, fara comision;
De exemplu:
Popescu Mihai a donat prin card suma de 10 lei. In lista de donatori se afiseaza ,,Popescu Mihai a donat 10 lei”
Sa presupunem comisionul de procesare la 0.50 lei.
La statistica sumelor donate de pe pagina beneficiarului cat si in statisca sumelor stranse de pe home page, suma care se va aduna va fi de 9.50 lei.
ATENTIE! Numele, suma si comisionul de mai sus este doar un exemplu si nu reflecta realitatea.
– Beneficiarul va primi in final suma stransa in urma campaniei de strangere de fonduri fara comisioane, acestea vor fi platite de catre asociatie din donatiile primite pentru beneficiar.
Donatiile prin PayPal
– Donatia efectuata prin PayPal se va afisa intreaga pe site in lista de donatori, in dreptul numelui donatorului;
– Donatia prin PayPal se va aduna la statisticile de pe pagina beneficiarului cat si la suma de la statisticile generale de pe home page, fara comision;
De exemplu:
Popescu Mihai a donat prin PayPal suma de 100 de euro. In lista de donatori se afiseaza ,,Popescu Mihai a donat 10o euro”
Sa presupunem comisionul de procesare de 2 euro.
La statistica sumelor donate de pe pagina beneficiarului cat si in statisca sumelor stranse de pe home page, suma care se va aduna va fi de 98 de euro.
ATENTIE! Numele, suma si comisionul de mai sus este doar un exemplu si nu reflecta realitatea.
– Beneficiarul va primi in final suma stransa in urma campaniei de strangere de fonduri fara comisioane, acestea vor fi platite de catre asociatie din donatiile primite pentru beneficiar.
Donatiile prin transfer bancar
Vom fi obligati sa platim comisioane bancare doar atunci cand vom face donatiile prin transfer bancar catre beneficiari.
In acest sens, asociatia va face donatiile catre beneficiar fara comisioane, acestea le vom plati din donatiile primite pentru beneficiar.
COSTURILE DE PROMOVARE
33. Orice campanie de promovare / mediatizare pentru strangerea de fonduri pentru un beneficiar, are costuri care trebuiesc acoperite.
In general campaniile de strangere de fonduri le vom realiza prin:
Comunicate de presa
– cu foarte mici exceptii, aceste comunicate / articole de presa pentru prezentarea si promovarea unui beneficiar in vederea strangerii de bunuri sau fonduri se platesc;
Campanii pe Facebook
Cel mai mult ne vom axa pe campanii de promovare pe Facebook.
Aceste campanii pe Facebook se platesc in functie de:
– numarul de persoane care vede postarea cazului (pe Facebook se plateste dupa numarul de vizualizari a unei postari);
– bugetul zilnic investit (cu cat bugetul este mai mare, cu cat mai multe persoane vad postarea, cresc sansele sa se faca donatii);
– durata campaniei (cu cat durata campaniei este mai mare, cu atat costurile de promovare cresc);
– suma care trebuie stransa din donatii (cu cat suma este mai mare este nevoie de mai mult timp si cresc costurile);
Nu putem sti dinainate pentru nici un caz in parte care vor fi costurile de promovare, de aceea:
– costurile de promovare pe Facebook vor fi estimative, se vor estima cu aproximatie pe baza experientei din alte campanii pe Facebook;
– Suma estimata ca si cost pentru campaniile pe Facebook se va regasi in suma afisata necesara pentru beneficiarul campaniei;
– In functie de evolutia campaniei pe Facebook, a donatiilor primite si a costurilor aferente, suma necesara afisata pentru beneficiar poate creste sau poate scadea.
OFERIREA DE INFORMATII FALSE
34. Beneficiarul si donatorul sunt de acord ca, daca asociatia a primit informatii false de orice natura din partea beneficiarului campania sa fie oprita imediat.
In acest context campania de strangere de fonduri va fi oprita:
– daca asociatia umanitara constata ca beneficiarul a oferit informatii false de orice natura care au avut ca scop influentarea deciziei de alegere a cazului, campania de strangere de fonduri va fi oprita imediat;
– asociatia va anunta beneficiarul despre intreruperea campaniei de strangere de fonduri si motivele care au condus la aceasta decizie;
– fondurile stranse pana la momentul intreruperii campaniei de strangere de fonduri, vor fi redirectionate in totalitate catre alti beneficiari sau campanii de strangere de fonduri aflate in derulare, la hotararea asociatiei;
– daca asociatia afla despre furnizarea informatiilor false de catre beneficiar dupa finalizarea campaniei de strangere de fonduri, si daca in acest timp asociatia detine inca in totalitate sau partial sumele stranse in urma campaniei de strangere de fonduri, aceste sume se vor redirectiona catre alti beneficiari sau campanii de strangere de fonduri aflate in desfasurare, la alegerea asociatiei.
Pentru orice neclaritati, nelamuriri sau intrebari, ne puteti contacta la:
Telefon: 0770.296.552
Email: infosperanta@gmail.com